Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Udany test systemu brake-by-wire Bosch na drogach publicznych

Spis treści
Firma Bosch zakończyła z powodzeniem testy nowoczesnego systemu brake-by-wire na drogach publicznych. Technologia ta została poddana intensywnym próbom na trasie liczącej ponad 3300 kilometrów, obejmującej różnorodne strefy klimatyczne.
Nowatorska technologia brake-by-wire
System brake-by-wire, opracowany przez Bosch, eliminuje tradycyjne mechaniczne połączenie pomiędzy pedałem hamulca a układem hamulcowym. W tym rozwiązaniu sygnał hamowania przekazywany jest wyłącznie za pomocą przewodów elektrycznych. Takie podejście umożliwia większą swobodę w rozmieszczaniu elementów oraz podnosi poziom bezpieczeństwa pojazdu, pozwalając na lepsze rozplanowanie układu hamulcowego.
Przeczytaj również: Czy ABS skraca drogę hamowania?
W trakcie testów przeprowadzonych w różnych państwach system funkcjonował bez zarzutu, wykonując tysiące operacji hamowania w odmiennych warunkach drogowych. Zgromadzone informacje posłużą do dalszego udoskonalania tej technologii, co ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa oraz komfortu akustycznego podczas jazdy.
Przeczytaj również: Kolizja na autostradzie? Nie ufaj systemowi martwego pola
Wdrożenie i perspektywy rynkowe
Bosch zamierza wprowadzić na rynek hydrauliczny system brake-by-wire jesienią 2025 roku. Już obecnie firma otrzymuje zamówienia od producentów samochodów, co świadczy o dużym zainteresowaniu tym rozwiązaniem w sektorze motoryzacyjnym.
Przeczytaj również: Auto ściąga? Na co zwracać uwagę przy zakupie opon używanych
Szacuje się, że do 2030 roku ponad 5, 5 miliona pojazdów na świecie zostanie wyposażonych w tę technologię. System ten nie tylko zwiększa poziom bezpieczeństwa, ale również upraszcza proces produkcji dzięki wyeliminowaniu mechanicznego połączenia pomiędzy pedałem hamulca a układem hamulcowym.
Zalety i znaczenie rozwiązania
System brake-by-wire oferuje szereg korzyści, które wpływają na jego rosnącą popularność:
- Podniesienie poziomu bezpieczeństwa: brak mechanicznego połączenia ogranicza ryzyko uszkodzeń podczas kolizji.
- Większa elastyczność montażu: możliwość dowolnego rozmieszczenia elementów w pojeździe.
- Uproszczenie procesu produkcji: uproszczona konstrukcja samochodów.
Patent Bosch dotyczący systemu brake-by-wire stanowi istotny krok naprzód w rozwoju technologii motoryzacyjnych. Innowacyjne rozwiązania wdrażane przez firmę umożliwiają nie tylko poprawę bezpieczeństwa, lecz także zwiększenie komfortu akustycznego oraz efektywności energetycznej pojazdów przyszłości. Dodatkowo, przeprowadzony test długodystansowy potwierdził niezawodność działania tego systemu w zróżnicowanych warunkach eksploatacyjnych, co stanowi ważny argument przemawiający za jego wdrożeniem na szeroką skalę.
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana